• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
YesPojisteni.cz

YesPojisteni.cz

Online srovnávač všech druhů pojištění od hlavních pojišťoven na trhu. Vyberte nejlevnější pojištění online.

  • Cestovní pojištění
  • Povinné ručení
  • Havarijní pojištění
  • Úrazové pojištění
  • Životní pojištění
  • Majetek
  • Pojištění dopravců
  • Pojištění cizinců
  • Kalkulačky
  • Blog
  • Podcast
  • O nás
  • Pobočka MÁJ
  • Kontakt
  • +420 800 445 555
  • Kalkulačky
  • Blog
  • Podcast
  • O nás
  • Pobočka MÁJ
  • Kontakt
  • +420 800 445 555
  • Cestovní pojištění
  • Povinné ručení
  • Havarijní pojištění
  • Úrazové pojištění
  • Životní pojištění
  • Majetek
  • Pojištění dopravců
  • Pojištění cizinců

Seznam 9 bodů, jak postupovat při dopravní nehodě

Cestování Havarijní Vozidla 21/06/2021 Od Josef Vejvoda

Pobočka Máj
Dopravní nehoda bývá psychicky náročnou situací, při níž pod vlivem stresu občas vypadávají naučené postupy. Jak se zachovat v případě dopravní nehody? Díky našemu přehlednému postupu na nic nezapomenete, poradíme i s nahlášením události na pojišťovnu.

Foto: Valter Cirillo, Pixabay

Postup při autonehodě

1) Okamžitě zastavte vozidlo, oblékněte si reflexní vestu a zabezpečte místo nehody (zapněte výstražná světla a do vzdálenosti 50–100 metrů za vozidlo umístěte výstražný trojúhelník). Mějte na paměti svou bezpečnost.

2) Pokud je některý z účastníků nehody zraněn, poskytněte mu první pomoc a zavolejte záchrannou službu na čísle 155.

Integrovaný záchranný systémTelefonní číslo
Hasičský záchranný sbor150
Záchranná služba155
Policie ČR158
Evropská linka tísňového volání112

3) Kdy musíte k nehodě zavolat policii? Pokaždé když dojde k dopravní nehodě na území ČR, při které:

  • byla zraněna nebo usmrcena osoba,
  • došlo k materiální škodě nad 100 000 Kč,
  • byla poškozena součást pozemní komunikace (v jakékoliv cenové hladině),
  • účastníci nehody nejsou sami schopni zajistit opětovnou plynulost provozu,
  • došlo k škodě na majetku nezúčastněné třetí osoby,
  • nedojde k dohodě účastníků o okolnostech vzniku autonehody.

Pokud došlo k autonehodě, jejíž účastníkem je cizinec, doporučujeme přivolat na místo Policii ČR.

Foto: Esri Esri, Unsplash

4) Jestliže jste zavolali policii, setrvejte na místě. Nepijte alkohol a neužívejte návykové látky! Policejní protokol podepište, jen pokud s jeho zněním souhlasíte, můžete do něj vepsat vlastní námitky.

5) Pokud dokážete sami obnovit plynulost provozu (po nahlášení na policii a domluvě s ostatními účastníky), vyznačte křídou, sprejem či pískem polohu vozidel. Ideálně si místo nehody i z několika úhlů vyfotografujte. Poté můžete vozidla ze silnice odstranit. Jestliže to ale okolnosti nevyžadují, je lepší zanechat vozidla na původních místech.

6) Řešíte-li autonehodu bez policie, musíte s účastníky sepsat Záznam o dopravní nehodě. Musí v něm být uvedeno, kde a kdy se událost stala, kdo se jí účastnil, jaké byly její příčiny, okolnosti a následky. Všichni účastníci jej musejí před odtrhnutím podepsat. Vyplatí se s sebou vždy vozit vytištěný formulář. Při jeho vyplňování vám může telefonicky pomoci asistenční služba.

TIP: Návod, jak vyplnit formulář Záznam o dopravní nehodě, najdete na stránce České asociace pojišťoven.

7) Zapište si SPZ, VIN kódy, značku a typ vozidel, jména, telefony a bydliště zúčastněných řidičů a vlastníků/provozovatelů vozů, číslo a platnost zelené karty, číslo smlouvy o povinném ručení a název pojistitele. Poznamenejte si také jména, bydliště a telefony případných svědků.

Foto: C Joyful, Unsplash

8) Nepojízdná vozidla musíte ohlásit asistenční službě své pojišťovny. Jste-li viníkem, máte nárok na služby pojišťovny, u které máte sjednáno povinné ručení. Pokud jste nezaviněně účastníkem nehody, máte nárok na úhradu asistenční služby viníkem. Nabídku neobjednaných a náhle se objevujících vozů nehodových asistenčních služeb důkladně zvažte – na rozdíl od asistence vaší pojišťovny nebývají tyto služby zdarma.

TIP: Kdo je viníkem dopravní nehody? Někdy není snadné jej určit kvůli nedostatku důkazů nebo popírání druhé strany. Dokazování neviny může být složitější, než se zdá – proto je výhodné mít v autě nainstalovanou palubní kameru. Viník vše komunikuje své pojišťovně, oprávněný nárok poškozených daná instituce většinou rychle a bez problémů uhradí.

9) Záznam o dopravní nehodě odevzdejte pojišťovně co nejdříve. Pro urychlení likvidace využijte elektronickou komunikaci, prostřednictvím které doložíte veškeré dokumenty i fotografie.

Jestliže nebylo vozidlo při nehodě pojištěné nebo vám viník nehody nechce předat údaj o pojistiteli, obraťte se na Českou kancelář pojistitelů – buď vám potřebné informace sdělí, nebo začnou vyřizovat váš oprávněný nárok.

O Josef Vejvoda

Spoluzakladatel portálu YesPojisteni.cz. Expert na pojištění a autor mnoha publikovaných článků na portálu YesPojisteni.cz

Footer

Pojištění

  • Cestovní pojištění
  • Povinné ručení
  • Havarijní pojištění
  • Majetek
  • Životní pojištění
  • Úrazové pojištění
  • Pojištění cizinců

Pojišťovny

  • Allianz pojišťovna
  • Pillow pojišťovna
  • Inter Partner Assistance
  • Generali Česká pojišťovna
  • ČPP Pojišťovna
  • ČSOB pojišťovna
  • Kooperativa pojišťovna
  • Pojišťovna VZP
  • Slavia pojišťovna
  • SV pojišťovna
  • Union pojišťovna
  • Uniqa pojišťovna

Soutěž

  • Pravidla soutěže

Kalkulačky

  • Kalkulačka povinné ručení
  • Kalkulačka havarijní pojištění
  • Kalkulačka cestovní pojištění
  • Kalkulačka zdravotní pojištění cizinců

Poptávkové formuláře

  • Poptávkový formulář úrazové pojištění
  • Poptávkový formulář životní pojištění
  • Poptávkový formulář pojištění majetku
  • Poptávkový formulář pojištění bytových domů
  • Poptávkový formulář finanční způsobilost dopravce
  • Poptávkový formulář pojištění strojů
  • Poptávkový formulář flotilové pojištění
  • Poptávkový formulář pojištění nákladu

Pro klienty

  • Informace o finančních službách uzavíraných na dálku
  • Informace pro spotřebitele
  • Návod k ověření pojišťovacího zprostředkovatele
  • Vzor odstoupení od pojištění uzavřeného službou na dálku
  • Zásady používání Cookies

GDPR

  • Žádost o informaci o zpracování osobních údajů
  • Žádost o opravu osobních údajů
  • Žádost na výmaz osobních údajů

Informace

  • Kontakt
  • Časté dotazy
  • O nás
  • Obchodní podmínky
  • Informační memorandum
  • Zpracování osobních údajů
  • Reklamační řád – stížnosti
  • Výpis z obchodního rejstříku
  • Etický kodex
  • Cílové trhy
  • Informace o zprostředkovateli pojištění
  • Whistleblowing
  • Udělení marketingového souhlasu
  • VOS – vnitřní oznamovací systém
  • Vyhledávání na webu
  • Kalkulačky pojištění

ESG

  • Informace o přístupu k udržitelnosti v oblasti finančních služeb
  • Nezohledňování nepříznivých dopadů pojišťovacího poradenství na faktory udržitelnosti souladu se zněním čl.13

ESG archiv

  • Informační dokument udržitelnost
  • Politika začleňování rizik týkajících se udržitelnosti

Copyright © 2025 · YesPojisteni.cz