Co je to pojištění zpoždění letu?
Jak už z názvu vyplývá, pojištění zpoždění letu se vztahuje na situace, kdy se let, který máte zakoupený, zpozdí. Podmínkou pro výplatu pojistného plnění je však zpoždění letu o určitý počet hodin – zpravidla minimálně o 6 hodin od plánovaného času vašeho odletu.
Pojištění zpoždění letu se obvykle sjednává v rámci cestovního pojištění. Běžně je součástí rozšířených balíčků. U základního balíčku si ho ale musíte sjednat jako připojištění navíc.
Co kryje pojištění zpoždění letu?
Pokud se váš let zpozdí o minimální stanovený počet hodin, vznikne vám nárok na výplatu pojistného plnění ze strany pojistitele. Z pojištění zpoždění letu se běžně hradí náklady na:
- občerstvení,
- základní hygienické potřeby,
- ubytování,
- dopravu,
- jiné vynaložené náklady, které vznikly v souvislosti se zpožděním a čekáním na nový či opožděný spoj.
Pojištění se vždy sjednává s určitým limitem plnění, tedy maximální částkou, kterou vám pojistitel v případě pojistné události vyplatí.

- Obvyklé výluky z pojištění
Výluky z pojištění definují případy, kdy vám pojistitel pojistné plnění neposkytne, ač ke zpoždění letu skutečně došlo.
Výluky z pojištění mohou být různé. Zpravidla k nim ale patří takové zpoždění letu, o kterém jste jako cestující dostali zprávu alespoň 24 hodin před registrací (například zpoždění kvůli stávce). Dále se pojištění zpoždění letu typicky nevztahuje na případy, kdy se pojištěná osoba řádně a včas nedostavila k registraci (check-in).
Co se týče úhrady vynaložených nákladů, pojistka nekryje výdaje za alkoholické nápoje či tabákové výrobky. Zároveň pojištění zpoždění letu obvykle nepokrývá vedlejší škody, které vám vznikly v souvislosti se zpožděním letu.
Pojištění zpoždění letu na českém trhu
V následujícím přehledu se zaměříme na nabídku a podmínky pojištění zpoždění letu jednotlivých pojišťoven.
- ČPP
Česká podnikatelská pojišťovna nabízí pojištění zpoždění letu jako připojištění k cestovnímu pojištění.
Pokrývá vynaložené náklady na ubytování a stravu po dobu čekání na let. Vztahuje se však pouze na lety na pravidelné lince, které se zpozdí alespoň o 6 hodin. Maximální limit pojistného plnění závisí na délce letu:
- 6 až 10 hodin – 1 000 Kč,
- 11 až 15 hodin – 2 000 Kč,
- 16 až 20 hodin – 3 000 Kč,
- 21 až 25 hodin – 4 000 Kč,
- 26 až 30 hodin – 5 000 Kč.
Podmínkou vyplacení pojistného plnění je předložení písemného potvrzení o zpoždění letu od dopravce.
- INTER PARTNER ASSISTANCE
INTER PARTNER ASSISTANCE má v nabídce produkt „Pojištění cestování letadlem“, který se vztahuje na:
- zpoždění letu,
- zrušení letu,
- ztrátu či zpoždění zavazadel.
Pojištění pokrývá náklady na:
- občerstvení,
- hygienické prostředky,
- náklady na oblečení (v případě zpoždění zavazadel),
- náklady na dopravu do místa náhradního letu (při zrušení či zpoždění letu).
Podmínkou vyplacení pojistného plnění je zpoždění letu alespoň o 6 hodin.
- Uniqa pojišťovna
U Uniqa pojišťovny je pojištění zpoždění letu součástí cestovního pojištění, konkrétně všech pěti tarifů:
- L5,
- K5,
- K15,
- K25.
Maximální výše pojistného plnění neboli odškodnění za zpoždění letu činí 5 000 Kč.
- Slavia pojišťovna
U Slavia pojišťovny je pojištění zpoždění letu součástí cestovního pojištění. Pokrývá však pouze zpoždění naplánovaného letu.
Za každých pět po sobě jdoucích hodin zpoždění vám pojišťovna vyplatí 1 000 Kč. Maximální výše odškodnění za zpoždění letu přitom činí 5 000 Kč.
Pojištění nekryje zpoždění nepravidelného (charterového) letu. Dále se pojištění nevztahuje na případy, kdy pojištěná osoba zmeškala let vlastním zaviněním (například u sebe neměla cestovní doklady). A nepokrývá zpoždění kvůli stávce či jinému opatření, které bylo známo již před plánovaným termínem odletu.
- Pojišťovna VZP
U Pojišťovny VZP se pojištění zpoždění letu ukrývá v produktu „Pojištění zpoždění dopravního prostředku“, který je součástí cestovního pojištění. Vztahuje se na zpoždění odjezdu, odletu či odplutí dopravního prostředku, na který jste již měli zakoupenou jízdenku/letenku.
Při zpoždění, které trvalo nejméně 6 hodin, vám pojišťovna proplatí náklady na:
- ubytování,
- stravování,
- úschovu zavazadel.
Limit plnění si volíte sami:
- Basic – 3 000 Kč,
- Comfort – 4 000 Kč,
- Excelent – 5 000 Kč.
Podmínkou pro výplatu pojistného plnění je, že zpoždění způsobily přírodní živly či sám dopravce, zpoždění nebylo známo dostatečně dopředu a zároveň nešlo o charterový (nepravidelný) let.
- ČSOB Pojišťovna
Pojištění zpoždění letu je u ČSOB Pojišťovny automaticky zahrnuto do cestovního pojištění ve variantě označené jako „Pro náročné cestovatele“. Vztahuje se na lety zpožděné nejméně o 6 hodin, které neovlivnila stávka či provozní důvody ohlášené v den či před dnem registrace.
Pojištění kryje náklady na:
- občerstvení,
- stravování,
- úschovu zavazadel,
- nutnou přepravu a ubytování (přepravu a ubytování však musí schválit pojišťovna).
Vyloučeny jsou případy, kdy musel být let zrušen kvůli nařízení místní autority.
Pojištění zrušení letu vám sice včasný odlet nezaručí, může vám ale v případě potřeby cestu značně usnadnit. Sjednejte si pojištění zpoždění letu snadno pomocí naší online kalkulačky cestovního pojištění.

Zajímavost:
Pojistit se můžete i pro případ únosu letadla. Například ČPP vám vyplatí až 10 000 Kč, pokud předložíte potvrzení dopravce o únosu letadla a o době jeho trvání.